Veelgestelde vragen

Hieronder staan de meestgestelde vragen inclusief bijbehorende antwoorden. Heb je echter een vraag voor ons, neem dan gerust contact met ons op per e-mail: info@poppintags.nl of met behulp van de chat rechtsonderin het scherm.

Aankopen

Hoe werkt betalen?

De koper betaalt de gevraagde prijs direct aan Poppintags.nl. Dit kan doormiddel van iDeal of PayPal. Een aantal voordelen:

  • Veilig. Jij krijgt je geld gegarandeerd.
  • Geen rekeninggegevens uitwisselen.
  • Snel. Niet wachten op je geld, maar direct verzenden.

Wanneer een product is verkocht krijgt de verkoper een email met een bericht dat het product is verkocht. De verkoper hoeft niet te wachten op geld en kan direct beginnen met verzenden.

De koper krijgt na enkele dagen een mail met de vraag of het product is ontvangen. Zodra de koper de ontvangst bevestigd wordt het geld automatisch overgeschreven naar de verkoper.

Wanneer wij na 8 werkdagen geen klacht of bevestiging hebben ontvangen, schrijven wij het geld automatisch over naar de verkoper. Uit ervaring blijkt; geen bericht is goed bericht!

Ik heb meer dan 5 dagen geleden een product gekocht maar nog niets ontvangen

Neem dan even contact met ons op via support@poppintags.nl of bel ons op 074 850 74 72 (ma – vr 9:00 – 17:00)

Heeft Poppintags.nl verzendkosten?

De verkoper bepaalt hoe hij of zij het product wilt gaan versturen. Meer informatie en de door ons gehanteerde tarieven vind je op de verzendkosten pagina.

Het product dat ik heb gekocht is niet wat ik ervan had verwacht, kan ik het retourneren?

Een product wordt gekocht van een verkoper, niet van Poppintags.nl. Of je product geretourneerd kan worden is afhankelijk van de verkoper. Stuur een privé bericht, misschien dat de verkoper het product wil terugnemen. Als dat niet het geval is, dan weten wij een website waar je tweedehands kleding kan verkopen..

Ik woon in België, maar wil toch graag kopen en verkopen via Poppintags.nl

Dat kan! Vanaf 1 september 2015 is Poppintags.nl voor zowel Nederlanders als Belgen te gebruiken.

Algemeen

Delen jullie mijn producten op Facebook?

Nee. We delen nooit iets automatisch op Facebook. We gebruiken Facebook puur en alleen voor het inloggen en het aanmaken van een nieuwe account. Je bent natuurlijk wel in staat de door jouw geplaatste producten of jouw profiel op Facebook te delen.

Is Poppintags gratis?

Ja. Het plaatsen en verkopen van producten op Poppintags is geheel gratis!

Mag ik mijn producten ook op andere websites zoals Marktplaats plaatsen?

Liever niet. Wanneer je namelijk het product op Marktplaats verkoopt en het niet van Poppintags.nl afhaalt, loop je het risico dat je het product nóg een keer verkoopt. Wij ontvangen dan het geld van de koper en jij krijgt bericht dat jouw product verkocht is. Jij moet dan contact met ons opnemen dat je het product toch al verkocht hebt, wij moeten de koper teleurstellen en zijn geld terug boeken. Veel gedoe, niemand blij. Liever niet doen dus 😉

Ik maak zelf kleding. Mag ik via jullie verkopen?

Ja, graag! Wij vinden zelfgemaakte kleding erg leuk en met ons honderden mensen. Kies tijdens het toevoegen van je product onder Staat voor “zelf gemaakt”. Voeg onder merk je product toe als “Overig” of verzin je eigen merk!

Welke persoonsgegevens worden opgeslagen?

Nadat je ingelogd bent lezen wij de volgende gegevens uit van je Facebook account:

  • Voornaam
  • Achternaam
  • Woonplaats
  • Profielfoto
  • Geboortedatum (wordt nooit openbaar gemaakt)
  • E-mail adres (wordt nooit openbaar gemaakt)

Nadat je bent ingelogd kun je de volgende gegevens in- of aanvullen, deze worden nooit openbaar gemaakt:

  • Alternatief e-mail adres waarop je notificaties over bestellingen, reacties enz. op ontvangt
  • Mobiel telefoon nummer waarop je gratis sms notificaties op ontvangt over nieuwe bestellingen of biedingen
  • IBAN nummer (zodat wij het geld van je verkopen kunnen overboeken)
  • de tenaamstelling van je bankrekening
  • Voornaam
  • Achternaam
  • Straatnaam
  • Huisnummer
  • Postcode
  • Plaats

Ik heb geen Facebook, maar ik wil wel kopen en verkopen

Helaas, Facebook is een essentieel element voor Poppintags.nl. Om transparantie tussen koper en verkoper te garanderen is een Facebook account verplicht.

Help! Ik kan niet inloggen

Poppintags.nl maakt gebruik van Facebook om in te loggen. Het komt weleens voor dat er een ‘miscommunicatie’ plaatsvindt tussen jouw browser en Facebook. Je klikt wel op inloggen maar er gebeurt helemaal niets. Het volgende kan helpen!

Gebruik je Google Chrome?

CTRL+SHIFT+DELETE
Kies ervoor om je cache en cookies te verwijderen.

 

Gebruik je Firefox?

CTRL+SHIFT+DELETE
Kies ervoor om je cache en cookies te verwijderen.

 

Gebruik je Safari?

  1. Kies ‘Safari’ > ‘Voorkeuren’ en klik vervolgens op ‘Privacy’.
  2. Klik op ‘Details’.
  3. Selecteer een of meer websites die cookies bewaren en klik vervolgens op ‘Verwijder’ of op ‘Verwijder alles’.
  4. Als je het verwijderen van websites hebt voltooid, klikt je op ‘Gereed’.

 

Gebruik je Internet Explorer?

We raden je dan als eerste Google Chrome aan. Deze browser is sneller, veiliger en een stuk vriendelijker voor de gebruiker.

 

Cache wissen Internet explorer 10 en 11

  1. Klik tools icoontje (blauw/grijze tandwieltje)
  2. Klik op Safety (Veiligheid) , deze optie is ook beschikbaar in de ‘command bar’
  3. Klik op Delete Browsing History (Browsergeschiedenis verwijderen)
  4. Selecteer Temporary internet files and Website files
  5. Klik op Delete

De stappen 1-2 zijn ook uit te voeren door de toetsen combinatie CTRL+SHFT+DEL

 

Cache wissen in Internet Explorer 8 en 9

  1. Klik op Beveiliging of Extra (Tools)
  2. Klik op Browsergeschiedenis verwijderen
  3. (Delete Browsing History)
  4. (Alternatief voor stap 1 en 2: CTRL+SHIFT+DEL)
  5. Kies de gewenste functies

 

Cache wissen in Internet Explorer 7

  1. Klik op Start en selecteer Configuratiescherm.
  2. (Opmerking: klik in de klassieke weergave van Windows XP op de knop Start en kies achtereenvolgens Instellingen en Configuratiescherm.)
  3. Klik op het pictogram Internetopties.
  4. Klik op het tabblad Algemeen als dit nog niet is geselecteerd.
  5. Klik in het gedeelte Browsegeschiedenis op de knop Verwijderen.
  6. Klik op de knop Cookies verwijderen.
  7. Selecteer Ja als er een venster ter bevestiging wordt getoond.

 

Kan je nog steeds niet inloggen? Neem contact met ons op via de live chat of ons contactformulier

Producten

Hoe voeg ik een product toe?

Wanneer je ingelogd bent zie je boven elke pagina de knop ‘Product toevoegen’ staan. Wanneer je hier op klikt kom je op pagina die jou door het proces heen leidt.

Eerst zul je een hoofdcategorie moeten kiezen. We hebben de site onderverdeeld in drie hoofdcategorieën, namelijk;

  • Dames
  • Heren
  • Kinderen

Vervolgens kies je de subcategorie en de rubriek. Deze categorieën helpen de bezoeker jouw product snel te vinden.

Volg de instructies op je scherm en vul de velden gemarkeerd met * in, deze zijn verplicht. Probeer een duidelijke omschrijving van het product te geven, dit zal jouw verkoop ten goede komen.

Afbeeldingen

Je kunt 4 afbeeldingen toevoegen per product. Je dient minimaal 1 afbeelding toe te voegen.

De eerste afbeelding wordt gebruikt in het overzicht, gebruik hiervoor dus je mooiste foto. Om een zekere kwaliteit te waarborgen dient deze foto minimaal 650 x 650 pixels te zijn.

Mijn producten staan offline, hoe kan dat?

Producten die ouder zijn dan 10 weken worden automatisch op offline gezet. Vervolgens blijven ze nog 2 weken offline staan voordat ze definitief verwijderd worden. In deze periode kun je de offline producten opnieuw online zetten. Op deze manier worden de producten opnieuw onder de aandacht gebracht.

Een week voordat we jouw producten offline halen ontvang je een melding per e-mail. Vanaf dit moment ben je al in staat de producten opnieuw onder de aandacht te brengen. Ben je er dus op tijd bij dan zullen je producten altijd netjes online blijven.

Verkopen

Een product van mij is verkocht. Wat nu?

Zodra je een product hebt verkocht ontvang je een bevestiging per email. In deze email staat wie jouw product heeft gekocht en waar je de bestelling naartoe moet sturen.

In deze email vind je de ‘Bestelling is verzonden’ knop. Deze knop gebruik je wanneer je het pakketje daadwerkelijk hebt verzonden. Deze knop staat ook onder Mijn Account.

De koper krijgt automatisch een melding dat jij het product hebt verzonden. De koper weet zo dat hij/zij iets kan verwachten.

Ik hebt iets verkocht. Wanneer krijg ik mijn geld?

Zodra je het product hebt verzonden duurt het 7 tot 10 werkdagen (verschilt per bank) tot jij je geld ontvangt.

De koper zegt niets ontvangen te hebben! Wat nu?

Wij raden je aan om altijd een verzendbewijs te bewaren. Mocht er een geschil zijn, dan sta jij als verkoper altijd in je recht.

Ik maak zelf kleding. Mag ik via jullie verkopen?

Ja, graag! Wij vinden zelfgemaakte kleding erg leuk en met ons honderden mensen. Kies tijdens het toevoegen van je product onder Staat voor “zelf gemaakt”. Voeg onder merk je product toe als “Overig” of verzin je eigen merk!